ایران پرسمان

آخرين مطالب

سرمقاله جوان/  خدای «سید» که هست! تحلیل روز

سرمقاله جوان/  خدای «سید» که هست!
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - روزنامه جوان / « خدای «سید» که هست! » عنوان یادداشت مدیرمسئول روزنامه جوان، محمدجواد اخوان است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
در آن صبح تابستانی دو شنبه در شهریورماه، جمعی از مردم تهران به جماران آمده بودند تا مصیبت تازه را به امام و مقتدای‌شان تسلیت بگویند. هوا هنوز گرم نشده بود که امام (ره) به جمع‌شان آمد و روی صندلی همیشگی خود نشست. در چشمانش غم بزرگی هویدا بود، غمی که آن سال هر روز با غمی دگر تازه می‌شد. بعد از بسم‌الله با این جمله شروع کرد که «انالله و انا الیه راجعون» و هنوز در میانه جمله استرجاع بود که بغض جمعیت ترکید و امام نیز به‌سختی این جمله را به پایان برد. جمع داغداری که برای تسلای دل امام‌شان سراغش آمده بودند، اینک کوهی استوار می‌دیدند که در هشتمین دهه عمر خود با اقتدار از آن تابستان سخت عبور کرده بود؛ تابستانی که به بهای جان ده‌ها نفر از اصحاب امام و انقلاب اینک در واپسین ماه خود قرار داشت. 
امام، اما بی‌اعتنا به دسایس هرروزه منافقین، تکلیف همه را روشن کرد: «ملت ما این‌طور است. اگر بعدازاین هم - خدای‌نخواسته - اشخاصی شهید بشوند، ملت ما همین ملت است و نهضت ما همین نهضت؛ و آن عمده این است که کاری که برای خداست، نه برای افراد، نه برای اشخاص، نه برای شخصیت‌ها، این کار رکود نمی‌کند با رفتن افراد و با رفتن شخصیت‌ها. کشوری از رفتن شخصیت‌های خود تزلزل پیدا می‌کند که ملت او و افراد آن ملت دل به شخص بسته باشند، دل به اشخاص بسته باشند. اما کشوری که دل او به خدا پیوسته است و برای خدا قیام کرده است و از اول، "نه شرقی و نه غربی و جمهوری اسلامی" را ندا داده است و با بانگ "الله‌اکبر"، صغیر و کبیر و زن و مردش در صحنه حاضر شده‌اند و این نهضت را و این انقلاب را به پا کرده‌اند، همین ملت هستند؛ برای اینکه خدا هست.»
جمعیتی که در آن حسینیه کوچک در قلب جماران پای سخنان امام میخکوب شده بودند، این‌ها را شنیدند و تأکید امام را شنیدند که «رجایی و دیگران اگر نیستند، خدا هست.» این جملات همچون آبی بود بر دل‌های گداخته سربازان امام که از غم ترور‌های مکرر سال 1360، خود را شکسته می‌دیدند. بار دیگر دم مسیحایی امام، آرامش روح خسته مؤمنین و بندزن چینی شکسته دل‌های آنان بود. کسی از دل امام خبر نداشت، او که در غم ازدست دادن مصطفایش، کسی اشکش را ندیده بود، در آن تابستان سخت چند بار در برابر جمعیت بغض کرده بود. اما ایمانش به نقطه لایزال و اتصالش به قله هستی، او را پشتوانه ملتی قرار داد که از آن گردنه سخت عبور کرد. 
امسال و امروز نیز گویی حال ما همان حال است. بعد از چند داغ پیاپی، اینک دشمن سید مقاومت را از ما گرفته است. به این هم اکتفا نمی‌کند و بسان آل‌امیه و آل‌مروان، به هلهله و پایکوبی مشغولند، تا به خیال خود داغ دل ما را تازه کنند. آنان که پدران‌شان «یدالله» را «مغلوله» می‌خواندند، چه می‌دانند که اتکای ما به چیست؟ چه می‌فهمند که نه‌تنها مغلوله نیست که «فوق‌ایدیهم» است. بگذار «إِنَّهُمْ لَفِی سَکرَتِهِمْ یعْمَهُون» بمانند و به گمان باطل خویش احساس پیروزی کنند. روز‌های خدا را، اما پایانی نیست، باز هم روزی خواهد آمد که «تَرَی النّاس‌َ سُکاری وَ ما هُم بِسُکاری.» صبحی دیگر خواهد آمد که فرزندان نصرالله انتقامش را خواهند ستاند و خون قاتلانش را بر زمین خواهند ریخت، چراکه «سید مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سیدعباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند.»

اینک گویا نصرالله دیگر در برابر دشمنانش نیست، اما هست و قوی‌تر هم هست، چون خدای «سید» هست و هموست که اراده‌اش بر عالم کون و مکان مسیطر است. همچنان که بعد از رفتن مطهری، بهشتی و رجایی هم بود و بعد از رفتن امام روح‌الله (ره) هم بود و بعد از رفتن حاج قاسم و سیدرضی، هنیه و سید نیز هست. خدای مقاومت هست، خدای انقلاب‌اسلامی هست، خدای اسلام هست و خواهد بود و آنان که دل در گرو او دارند، کوه مصائب را هرچه هم بزرگ باشد، بر دوش می‌کشند و آن را، چون پتکی بر سر دشمن خواهند کوفت. این‌ها را در این 45 سال دشمن نفهمیده و نمی‌فهمد و نخواهد فهمید و البته همین نفهمیدنش هم به سود ماست، چراکه خدا با ماست و سرنوشت عالم در دست او است. «وَ لا یحْزُنْک قَوْلُهُمْ إِنَّ الْعِزَّه لِلَّهِ جَمِیعاً هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیم.»

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1170599/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نوسان سبز و قرمز در بازار طلا و سکه؛ نرخ دلار ثابت ماند

لغو مجوز وزارت راه برای واردات 200 دستگاه خودرو

کاهش بیش از 6 هزار واحدی شاخص کل بورس

خرید گاز از مشترکان خانگی به صورت پایلوت در دو استان

پدر شهیدان والامقام «خراسانی» آسمانی شد

گفت‌وگو خوبه؛ اما گفت‌وگو مال انسانه...

هوای تازه/ حسین آمد به بالین تو این ساعت گوارایت...

نمایش تصاویر شهید سید مقاومت روی برج آزادی

اولتیماتوم فرمانده ارتش به رژیم صهیونیستی: منتظر باشید

کنعانی: پاسخ به ترور شهید هنیه در تهران قطعی است؛ جنایت‌کاران از تنبیه در امان نخواهد ماند

ابطحی: منتظر تصمیم‌گیری رهبر انقلاب باشیم

صهیونیست‌ها، قدیمی‌ترین تروریست‌های دنیا

دنیا چه نقشی در جنایات تاریخی منافقین دارد؟

مطهری: جنگ زمینی به نفع حزب الله خواهد بود

ناوگروه نیروی دریایی هند در بندرعباس پهلو گرفت

حمله به محل اقامت سفیر امارات در سودان

سرنگونی پهپاد آمریکایی در یمن

وقوع چند انفجار شدید در شمال غرب پایتخت روسیه

تصاویر زنده از منطقه ضاحیه در جنوب بیروت

شیخ نعیم قاسم: حزب الله از این نبرد پیروز خارج خواهد شد

ترور بیروت و موازنه ظریف تهران

تحقق درخواست مردم جزیره کیش با اجرای طرح زیست شبانه

کیش، میزبان مسابقات جهانی تکواندو

حراج سکه مرکز مبادله امروز برگزار می‌شود

توانیر: در گاز صرفه‌جویی کنید تا برق قطع نشود

سرنوشت نامعلوم جریمه مالیاتی250 هزار میلیاردی بانک‌های متخلف

فرار خودرو از زمین گلف و پرت شدن به دره!

سخن بزرگان/ هفت عملی که شخص خودش را مسخره می کند!

مداحی عربی و فارسی میثم مطیعی در سوگ سید مقاومت

استوری/ تو امام حسین رو دیدی...

گام جدید چین برای ساخت پایگاه روی مریخ

از هند تا ایران؛ نغمه‌های شاعران در وداع با «سید شهید»

کاش که در قیامتش بار دگر بدیدمی

سرلشکر باقری: پرچمی که شهدای قدس بلند کرده‌اند بر زمین نخواهد ماند

فرمانده کل ارتش در دفتر حزب‌الله در تهران حضور یافت

اقدام معنادار سخنگوی وزارت خارجه و انداختن چفیه بر روی شانه‌ها هنگام سخن گفتن از انتقام ایران

واکنش فرمانده ارتش به سوالی درباره پاسخ ایران: منتظر باشید

کنعانی: جنگ‌طلب نیستیم ولی دست‌و‌پای متجاوز را قطع می‌کنیم

باهنر: انتقام رژیم صهیونیستی دیر و دور نخواهد بود

برگزاری مراسم یادبود شهید سیدحسن نصرالله در بین الحرمین کربلا

ترور برادر بشار اسد صحت دارد؟

قرائت سلام زیارت عاشورا توسط شهید سیدحسن نصرالله

سه دبیر کل پیشین حزب‌الله لبنان چه سرنوشتی داشتند؟

تشدیدحملات تندروها به رئیس جمهور

ترور تکنولوژی؛ ‌اسراییل خالق حوزه‌های جدید تروریسم

مانور خودروهای آتش نشانی کیش به مناسبت 7 مهر روز آتش نشان

چگونه یک کیس اسمبل شده مناسب انتخاب کنم؟

برق مشترکان پرمصرف قطع می‌شود

سفره مردم منهای لبنیات!

آماده حرکت شوید...